Planet Internet is niet goed

“Planet Internet is niet goed in hosting” meldde een van Planets mederwerkers mij per telefoon. “Goh!” was mijn reactie, “ik bel hier met de helpdesk van Planet toch? Ik ben inmiddels zo vaak doorverbonden, dat ik eigenlijk al bijna niet meer wist waar ik voor belde. Maar ik kan je eigenlijk alleen maar gelijk geven, beste Planet Internet Helpdeskmedewerker.”

De eerlijke medewerker vertelde vervolgens het bij mij inmiddels al duidelijke verhaal; abonnees van Planet hebben zich voor het hoofd gestoten met hun Eigen Site & Mail account. Voor € 3,99 per maand krijg je een zelfgekozen domeinnaam aan je home.planet.nl website vastgeplakt, en iedereen is in eerste instantie gelukkig.
Echter de teleurstelling begint al zodra het zelfgekozen domeinnaam in de browser wordt getypt. Want, wanneer eenmaal op enter gedrukt is, verandert dat zelfgekozen domeinnaam (van € 3,99 per maand) al direct weer in je home.planet.nl/~mijnnaam/. Terug bij af dus.

Maar het grootste probleem, en waar Planet in eerste instantie nergens eerlijk en duidelijk in is, is dat je zelfgekozen domeinnaam niet op je eigen naam staat.
Planet is de houder van je domeinnaam. En een ander groot probleem begint zodra jij je zelfgekozen domeinnaam ook op jouw eigen naam wilt krijgen.

“Nee, dat kan niet meneer.” Na enig aandringen, en het HBO meisje de situatie nog 2 keer uitleggen, word je dan maar doorverbonden.
Nog een keer hetzelfde verhaal vertellen.
Dan word je van de afdeling Sales naar Hosting verbonden. (Waarom heeft dat HBO meisje dat niet gelijk gedaan?)
En dan vertelt een jongen op een rustige toon dat Planet niet zo goed is in hosting. “Wist u dat er goedkopere alternatieven zijn?”
Nou, praktisch alle hostingbedrijven zijn goedkoper.

Uiteindelijk is het dus gelukt voor humanum.nl. Dat ik zei dat het maanden had geduurd was een beetje overdreven en slechts enkel bedoelt om u, beste lezer, nieuwsgierig te houden. U weet toch.

Dit bericht is geplaatst in blog. Bookmark de permalink.

8 reacties op Planet Internet is niet goed

  1. Zoute pruik schreef:

    Heb ooit iets soortgelijks gehad bij planet-zuster Hetnet. Maar dat was toen in een vloek en een zucht opgelost, gewoon geregeld via de nieuwe hotser. Dus volgende keer niet zelf regelen, maar via de nieuwe hotser, kun je gelijk zijn klantvriendelijkheid testen.

  2. Jeroen schreef:

    Dat was ook mijn eerste stap. Maar toen kwamen we er achter dat Planet dus de houder is. En dan kan ook de nieuwe hoster niets doen.

    Of kan die nieuwe hoster dat dan wel?

  3. Zoute pruik schreef:

    Even teruggraven leverde me het volgende op:
    http://www.hetnet.nl/web/show/id=349744/Help.html

    En zo simpel was het inderdaad. Planet houdt dit verhaal wat algemener:
    http://www.planet.nl/planet/show/id=2985279/sc=f614e1

  4. Jeroen schreef:

    Dat klopt dus idd. Maar dan bel je/mail je zoals bij stap 1 staat: “U zegt de diensten hosting en domeinnaam bij de huidige provider op. Dat wil zeggen: u stelt de huidige provider op de hoogte dat u de geregistreerde .nl-domeinnaam wenst onder te brengen bij een andere”.
    En dan kreeg ik dus keer op keer het antwoord dat dát niet kon, omdat het op Planets naam stond.

    Die tweede link hebben ze pas later geplaatst!

    Echt waar hoor!

  5. Jeroen schreef:

    Maar het ging me eigenlijk om de reacties van de helpdesk. Wat een farce is dat toch.

  6. Zoute pruik schreef:

    Aangezien goodie daar ook op de helpdesk zit, kan ik het alleen maar met je eens zijn ;).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Anti spam test *