Mail van de bedrijfjes

TNT

Beste TNT Post,

Onlangs heb ik u de vraag gesteld waarom het niet mogelijk is om zelf aan te geven (zodra ik ergens een bestelling heb geplaatst) of ik het pakket wil laten bezorgen door jullie, óf dat ik het pakket zelf ophaal op een distributieplek/afhaal-/postkantoor ergens bij mij in de buurt.

Nu komt een postbode 3 keer aan mijn deur, terwijl ik weet dat ik niet aanwezig ben! (pakket onder rembours)

Het zou toch een stuk efficienter zijn wanneer ik zelf aan kan geven waar en wanneer ik het op kom halen. Door middel van e-mail of sms kan TNT mij er van vergewissen dat mijn pakket klaarligt.

Het vorige antwoord kon ik niet veel mee
“Helaas is het niet mogelijk om zendingen af te halen van een distributiekantoor, omdat dit niet afhaalkantoren zijn.
Als een pakket niet kan worden bezorgd, zal het pakket af te halen zijn bij een postkantoor bij u in de buurt.
Als u de zending zelf niet kunt afhalen, dan is er meestal een mogelijkheid om iemand te machtigen. Kijk op de achterzijde van het afhaalbericht voor meer informatie. “

== De (2e) reactie ==

Geachte heer Onstenk,

Hartelijk dank voor uw reactie. In uw vorige correspondentie vroeg u om een reden waarom u niet zelf de pakketten kan afhalen van een distributiekantoor.

Het antwoord van mijn collega volstaat. Het is de procedure bij het afleveren van pakketten deze tweemaal aan te bieden op het huisadres. Bent u bij de tweede aanbieding ook niet thuis dan wordt het pakket verplaatst naar het dichstbijzijnde postkantoor waar u het zelf kunt afhalen.

Ik begrijp dat het vervelend is voor u dat u op deze manier langer op uw pakket moet wachten. Bovenstaande is echter de procedure voor het afleveren van pakketten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Conclusie: niet meedenkende logge bureaucratische distributiecentrumeigenaars bedrijf.
Prognose: over 5 – 10 jaar is dit gemeengoed

De Pers

Nog geen reactie mogen ontvangen.

Voorlopige conclusie: geen tijd, want tijd is geld en wij zijn een gratis krant
Prognose: die zien we niet meer terug in den brievenbus

Tango

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag, 9 februari, heb ik om 00:54u. getankt bij het Tango pompstation op de Papenkamp Arnhem. Ik was via jullie nieuwsbrief op de hoogte van jullie actie, waarbij men in Arnhem elke 2e zaterdag 12 ct. korting krijgt op alle brandstoffen. En vandaag, deze zaterdag 9 februari, is de 2e zaterdag van de maand.
Ik kom er eigenlijk al takende achter dat de prijs die ik vandaag om 00:54u. zou moeten betalen, niet de prijs is incl. de 12 ct. korting. Ik betaal namelijk €1.095 per liter.  En dat is de ‘normale’ prijs.
Ik ben enigszins teleurgesteld in feit dat ik tank op de correcte datum, maar niet de korting krijg waar jullie reclame mee maken.
Zojuist passeerde ik weer jullie pompstation aan de Papenkamp en nu stond er wel een lagere prijs (als ik het goed zag €1,055), dit voelde nogal wrang aan.

Ik zie een reactie van uw zijde graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Onstenk

== De reactie ==

Geachte heer Onstenk,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Helaas stonden de prijzen niet correct weergegeven zaterdag 9 februari 2008.

Deze hadden moeten zijn:
Euro95: € 1.365 per liter
Diesel: € 1.059 per liter

Indien u heeft getankt en u heeft meer betaald, storten wij graag het verschil naar u terug.

Hiervoor ontvangen wij dan graag de volgende gegevens:
– station waar u getankt heeft
– de datum en het tijdstip van uw vertanking
– het bankrekeningnummer waarmee u gepind heeft
– uw woonplaats

Met vriendelijke groet

Conclusie: zeurmailtjes werken!
Prognose: ga ik vaker doen!

[/Wim Bosboom modus]

Dit bericht is geplaatst in blog. Bookmark de permalink.

3 reacties op Mail van de bedrijfjes

  1. Zoute pruik schreef:

    Maar, zeg eens, hoe heb jij zo ineens zoveel tijd over?

    Leuke reactie van TNT overigens, heb met een andere dozenschuiversdienst eens iets anders meegemaakt: “wij hebben bij u aan de deur gestaan met een pakket, u was er niet, overmorgen komen wij weer en als u er dan niet bent, kunt u het pakket afhalen in Zwolle.” Ik woon dus 80 km van Zwolle af.

    Conclusie: TNT doet het nog altijd beter als de concurrent.

  2. Jeroen schreef:

    Tijd over?

    Goed dat je dat zegt. Jij krijgt binnenkort meel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Anti spam test *