Improductieve dozendienst

Afgelopen week heb ik een nieuwe telefoon besteld voor vrouwlief. Er zat wat haast bij, want tot dan toe stond ik elke avond lang op het station te wachten tot haar trein eens arriveerde. Als ze hem niet al gemist had. [/lijflog]
Via GSMweb.nl heb ik dat ding besteld en zij stuurde netjes en snel het pakketje donderdag op, en binnen 24 uur zou ik het, onder rembours, ontvangen.

Als ik thuis was tenminste. Maar er was dus niemand vrijdag thuis. Op het briefje van de postbode stond dat ze de eerst volgende bezorgdag (ma. t/m za.) langs zouden komen. Maar nadat zaterdag de hele dag iemand thuis was, hadden we aan het eind van de dag nog geen telefoon.

Maandagmiddag, toen er ook niemand thuis was, lag er weer een briefje van de postbode. Ik kon het pakketje ophalen bij de buurtsuper. Mooi want die is tot acht uur ’s avonds open. Maar het pakketje zou er pas de volgende dag, dinsdag, na 13:00 op te halen zijn.

Ik wist op donderdag echter al dat niemand thuis zou zijn op vrijdag en maandag. Dus ik had de postbode deze onnodige tripjes richting mijn voordeur kunnen besparen. En hoe vaak zou dit nu per dag gebeuren bij zo’n postbode?
Als hij lopend/fietsend komt, beurt hij zich dus voor niets een breuk. En indien hij per auto komt, denk dan eens aan al die keren dat die dieselmotor voor niets uitlaatgassen de lucht in blies. Plus dat de arme man/vrouw eerder thuis had kunnen zijn.

En ik wist dit al van te voren! Ik heb willens en wetens deze postbode door weer en wind gestuurd, zure regen of hernia opwekkend en kostbare tijd innemend!

Beste TNT Post,

Waarom kan ik bij bestellingen niet aangeven dat ik het pakketje zelf bij een zelfgekozen distributieplek op kom halen?

Met vriendelijke groet,
Jeroen Onstenk

Ik heb ze gemaild.

Dit bericht is geplaatst in blog. Bookmark de permalink.

6 reacties op Improductieve dozendienst

  1. Zoute pruik schreef:

    Ik zou niet gaan zitten wachten op een zinnig antwoord, daar is het leven te kort voor.

  2. farquaad schreef:

    “Maar het pakketje zou er pas de volgende dag, dinsdag, na 13:00 op te halen zijn.”

    Daar moet je je dus niks van aantrekken. Gewoon direct naar postkantoor in kwestie gaan en vragen of je pakketje er al/nog ligt. En natuurlijk ligt dat ding daar, waar anders?

  3. Jeroen schreef:

    Heb ik een keer eerder gedaan. Toen werd ik er door een VMBO leerling achter de balie op gewezen dat wat er op dat briefje stond, na 13:00, betekent dat het niet voor 13:00 aanwezig is.

    Deed toch pijn.

  4. farquaad schreef:

    Ik kreeg mijn pakketje gewoon mee. Maar dat was nog in een wat kleiner stadje ver buiten de randstad. Hier in Amsterdam heeft de TNT tot nu toe nog geen heel positieve indruk op me weten te maken. (Pakketjes met een waarde van 300 tot 400 Euro gewoon in het trappenhuis dumpen enzo.)

  5. Pingback: jeroenonstenk.nl : Mail van de bedrijfjes

  6. Pingback: Mail van de bedrijfjes | Blog van Jeroen Onstenk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Anti spam test *