Hé, er is geen bal op de TV

Onderzoeksbedrijf Nielsen heeft een onderzoek gedaan naar het gebruik van de traditionele TV t.o.v. online kijken. Op zich vind ik de meeste uitkomsten niet schokkend of verrassend. Op het laatste puntje na.

- zij die weinig TV kijken, kijken meer online (en omgekeerd)
- jongeren kijken minder TV en meer online
- vrouwen kijken meer TV, mannen kijken meer online
- Youtube van alle online services het populairst
- online kijken is afgelopen jaar gegroeid met 35%

Dat is best wel veel; 35%.

Ben benieuwd of vanaf volgend jaar die minime groei van 0,2% van TV kijken dan eindelijk omgeslagen is naar een daling. Het wordt al langer voorspeld. Nu is het aanstaande.

Infographic: Streaming Killed the Video Star?
Infographic by: Wistia

Dit bericht is geplaatst in blog met de tags , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *


vier + = 12

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>